Pengikut

Bendera Negeri Sabah

Bendera Negeri Sabah

Mengenai Saya

Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Sentiasa Berjuang ke jalan Allah dengan penuh semangat juang yang tinggi

kereta sewa pandu

Jumaat, 9 April 2010

KESEDERHANAAN TOK GURU NIK AZIZ MEMIKAT HATI SEMUA!!!

 


PAS tidak pernah menganggap pempimpin PAS terutama TGNA mahupun TGHA itu maksum. Mereka manusia biasa. Mereka pun melakukan kesalahan. Cuma yang berbeza mereka dengan pemimpin UMNO, mereka boleh mengaku dan menerima kesalahan yang mereka lakukan, terus bertaubat dan memaafkan sesiapa tanpa perasaan dendam dan sebagainya.

Ahli PAS tidak pernah mempertahankan pemimpinnya jikalau sesuatu kesalahan yang dilakukan menyalahi Syarak ataupun Undang-Undang Negara. Tetapi jika mereka yang sudah kekeringan isu, lemas dengan keadaan di Manik Urai,tiba-tiba buat kerja yang 'kurang cerdik', itu amat malang sekali.

Mereka ingin mencari publisiti murahan serta menagih simpati dengan pengundi di Manik Urai. Ketua Pemuda UMNO Negeri Kelantan, Anuar Safian, telah membuat laporan polis di Balai Polis KOta Baru pada pukul 10.30 pagi tadi kononnya mohon pihak berkuasa membuat penyiasatan ke atas ucapan TGNA pada 21 Jun yang lepas di Kampung Laloh, Manek Urai ketika menyampaikan ceramah.

Beliau dengan 'kurang cerdik'nya menganjurkan pihak polis menyiasat TGNA di bawah Akta Menghasut 1948 dan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 kerana menimbulkan keresahan kaum dan ketenteraman awam konon. 'Kerja-kerja' seperti ini bukanlah perkara baru. Memang sifat UMNO sebenar terselah. Mereka begitu 'arrogant'. Mereka jangka polis sentiasa berpihak kepadanya.

Itulah senjata yang paling ampuh bagi UMNO, meng'ISA'kan sesiapa saja yang boleh mengharu-birukan persada politiknya. Yang sebenarnya laporan polis itu diibaratkan talkin untuk UMNO di PRK Manik Urai. Pengundi Manik Urai boleh menilai ucapan TGNA samada berupa hasutan atau penerangan. UMNO melihatkan sesiapa berucap supaya jangan mengundi UMNO, akan dikira sebagai ucapan hasutan. Bila agaknya UMNO hendak bersikap 'gentleman'.

KESEDERHANAAN TOK GURU BUKAN SAHAJA MEMIKAT HATI KITA UMAT ISLAM TETAPI JUGA MEMIKAT HATI MASYARAKAT BUKAN ISLAM...INI TERBUKTI DENGAN SOKONGAN MASYARAKAT BUKAN ISLAM KELANTAN TERHADAP TOK GURU NIK AZIZ BARU-BARU INI KETIKA TOK GURU TERUK DIKRITIK DAN DIHENTAM OLEH PUAK-PUAK UM-NONGOK...

MALAH KESEDERHAAN TOK GURU NIK AZIZ JUGA MEMBUATKAN ARTIS-ARTIS TERKENAL TANAH AIR INGIN BERTEMU DAN MENGENALI TOK GURU NIK AZIZ DENGAN LEBIH DEKAT LAGI..NAMA-NAMA BESAR ARTIS TANAHAIR SEPERTI AMY SEARCH,SITI NORHALIZA DAN WARDINA SECARA TERANG-TERANGAN MENUNJUKKAN MENYATAKAN RASA KAGUM MEREKA TERHADAP TOK GURU NIK AZIZ..

MALAH AMY SEARCH DAN WARDINA MENGAKUI BAHAWA TOK GURU NIK AZIZ ADALAH IDOLA MEREKA DAN MEREKA MAHU ANAK-ANAK MEREKA MENCONTOHI TOK GURU NIK AZIZ..LIHATLAH BAGAIMANA PESONALITI TOK GURU YANG BERJAYA MEMBUATKAN HATI PARA ARTIS INI MENJADI LEMBUT DAN MENGAKUI AKAN KEBESARAN ISLAM..

SELAIN ITU JUGA WAKIL-WAKIL NEGARA LUAR JUGA MENGAKUI AKAN KEHEBATAN DAN KESEDERHANAAN TOK GURU NIK AZIZ..MEREKA MENGIKTIRAF USAHA TOK GURU NIK AZIZ MEMARTABATKAN ISLAM DI MALAYSIA..MEREKA KAAGUM BAGAIMANA TOK GURU NIK AZIZ MEMBAWA PERUBAHAN KEPADA ISLAM DI KELANTAN...

SEMOGA INSAN SEPERTI TOK GURU INI TERUS MEMAYUNGI KITA SEMUA DALAM BERJUANG MEMARTABATKAN ISLAM DI BUMI MALAYSIA TERCINTA..DAN KEPADA YANG BEGITU ANTIKAN TOK GURU NIK AZIZ,HAMBA SARANKAN CUBALAH MENGENALI BELIAU DENGAN LEBIH DEKAT DAHULU SEBELUM MEMBUAT RUMUSAN..

Tiada ulasan: