Pengikut

Bendera Negeri Sabah

Bendera Negeri Sabah

Mengenai Saya

Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Sentiasa Berjuang ke jalan Allah dengan penuh semangat juang yang tinggi

kereta sewa pandu

Khamis, 5 Julai 2007

tenang dan diam bersantai

assalamualaikum......

Pertama sekali bersyukur kita pada -Nya yang telah memberi pinjam nyawa kepada kita sehingga hari ini. sebagai hamba-Nya, kita patut bersyukur dan sentiasa mengingati-Nya dan mestilah senantiasa berbuat kebaikan kepada hamba-Nya yang lain. Sesungguhnya dunia ini hanyalah dipinjamkan sementara sahaja oleh-Nya.
Di sini bukanlah saya nak berceramah agama cuma sekadar memperingati diri saya sendiri sahaja agar tidak lupa dan lalai kepada-Nya.
Dua tiga hari ini saya sangat penat dan badan pun terasa letih sebab 2,3 minggu yang lepas saya tidak tidur sepanjang malam kerana belajar buat blog dengan sahabat saya. Saya juga sangat sibuk menolong sahabat saya menyiapkan bahan-bahan untuk benkel yang kami anjurkan pada 30 Jun yang lalu.
Alhamdulillah semuanya selesai dan berjalan lancar seperti yang dirancang. Peserta yang mengikuti bengkel itu hanya 7 orang sahaja dari tawaran yang kami buat iaitu 30 orang. Namun realitinya itulah orang kata kalau pertama kali buat sesuatu bisnes memang sambutan tidak akan dapat dengan apa yang kita rancang. Apatah lagi bengkel seumpama ini yang pertama kali saya dan sahabat saya anjurkan di sandakan sabah ini.
Alhamduliillah rezeki tu ada di mana-mana. Dengan kehadiran 7 orang peserta tu saya cukup rasa bersyukur dan dapat kembali modal yang kami laburkan. Namun bukan itu tujuan saya, ini adalah pendedahan kepada orang ramai tentang kelebihan - kelebihan yang ada dalam laman web yang terdapat di internet. Orang ramai jugak dapat membuat laman web mereka sendiri untuk berbisnes dan menjual produk-produk yang mereka ada yang selama ini mereka jual secara runcit dan . Sebenarnya dengan adanya laman web mereka sendiri dapat memudahkan dan membantu mereka menambahkan pasaran mereka kepada pengguna, bukan sahaja di dalam negara kita malah mereka boleh pasarkan produk mereka ke serata duni.
Insyaallah pada masa akan datang saya akan anjurkan lagi bengkel seumpana ini dengan pakej-pekaj yang lebih menarik dan terkini.
Wallahua'lam....

Tiada ulasan: