Pengikut

Bendera Negeri Sabah

Bendera Negeri Sabah

Mengenai Saya

Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Sentiasa Berjuang ke jalan Allah dengan penuh semangat juang yang tinggi

kereta sewa pandu

Selasa, 10 Julai 2007

aku raja sehari

assalamualaikum.....

Selamat pagi dan salam sejahtera ..... pagi ni saya mulakan taiping saya dengan pengenalan serba sedikit tentang latar belakang saya secara ringkas untuk pengetahuan sedara sedari semua... ( psssst: bukan promosi la no..) saja lah ni... tanpa keluarga yang tercinta sapaaaaalah kita kan?.....
Ok pertama sekali di sebelah ni gambar saya lah...(tengah pegang keris taming sari tu) tidak bahaya lah.. sebab bukannya betul... gaya saja lebih...saya berasal dari Merbok Kedah..(kwsan Menteri Penerangan tu lah) siapa tidak kenalkan... Bertugas di salah sebuah sekolah di daerah sandakan Sabah(sekarang nie la)
gambar yang di bawah tu my wife...(tol ke ejaan tu erk) dia nie asal dari simpang kuala, aloq setaq kedah..... (loghat kedah ni)... wife saya ni keluaran politeknik Jitra.. sekarang ni dia bertugas di Politeknik jugak tapi di Kota Kinabalu Sabah... sebagai Juruteknik. Baru saja 2 bulan bertugas... sebelum nie dia bertugas di PTS sandakan.... tapi bukan bidang yang dia belajar la...
ini gambar masa kami kawin la...( dah ini saja yang ada.... x salah kan?.) ....

<----- my wife kami aqad nikah pada 31.05.2004. Dan majlis kenduri pada 03.06.04 di rumah wife saya..(dlm gambar tu di rumah dia la) di rumah saya pada 06.06.04... tapi gambar nya tak ada... (blum upload lagi).. nti la klu sempat.. ni gaya-gaya dalam bilik saja... (jurukemera la tu)... kalau saya sendiri tak payah la buat gaya-gaya macam nie... :D... Tapi kalau dah sekali seumur hidup kira ok la tu kan.... bkan selalu...






ok .. yang sebelah ni gambar penuh saya dan isteri... secocok ke? he he he he ... Alhamdulillah la... ni lah jodoh nama nya kan.. terima dengan hati yang ihklas dan seadanya.







yang ini gambar masa pengantin lelaki & perempuan berarak ke umah mentua saya la, diiringi lagi dengan pasukan kompang tu.. hebat-hebat. inilah orang kata raja sehari kan.. semuanya indah, dilayan sebagai pasangan raja dan permaisuri... (1 hari je.. malam kena buka semua baju tu dan pegi cuci periuk la )


ok yang ini ibu kesayangan saya, namanya siti Khodijah bt. yahaya. beliau sempat bergambar bersama-sama saya pada hari itu. ayah? ooh.. dia ni jenis orang yang tak berapa suka kalau bergambar-gambar ni. dah ajak 2,3 kali dia tk nak jugak... jadi gambar dia tak ada lah dalam sesi ini.... tapi ada jugak gambar dia ketika makan.. kalau tak salah saya la.. tunggu jap nak upload gambar dia ni...(ayah saya la)




ops... sory lah ayah, gambarmu tidak lengkap. nama ayah saya ni Abdul Rashid b. Abdul Aziz. Hanya ini saja gamabr yang ada dalam banyak-banyak gambar ni... tapi tak apa, dilain kali saya akan paparkan gambar ayah saya yang hensem ni... itulah orang lama ni,, mereka tidak seberapa kisah sangat dengan bergambar-gambar ni..(tak semua la)





ini adik bongsu saya, namanya Solihin, umur dia ni lebih kurang 13 tahun
(tgktan 1). Dia pun sempat jugak berganbar pada hari tu... dialah diantara
adik-adik saya yang paling saya sayang... yang lain tu sayang jugak...cuma yang ni lebih sikitlah...





ini adik saya yang ke 4... masa ni dia belum lagi kahwin, sekarang dia sudah berumah tangga dan ketika saya tulis blog ni, dia sedang mengandung anak pertama. (kembar-insyaallah)... mungkin dijangka bulan 11 ni saya akan dapat anak buah yang pertama. saya? belum ada rezeki lagi...he he he he ...
ok, gambar adik beradik saya yang lain tu tak ada dalam album ni.. mungkin saya akan bercerita lagi tentang mereka semua dalam tulisan saya yang akan datang.

ok yang ini pulak bapa mertua dan mak mertua saya (mak/ayah bini saya la):D... nama bapa mentua Musa b. Sibawai . mak mentua Zubedah bt. mereka jugak sempat bergambar bersama-sama saya pada hari itu walaupun sibuk melayan tetamu-tetamu yang datang.
Itu pun dipaksa jugak untuk bergambar... kalau tak... mana diorang nak... macam ayah saya jugak la... susah sangat kalau nak bergambar ni.. kita ni orang muda bukan nya apa.. cuma bergambar ni untuk buat kenangan kepada anak cucu kita masa akan datang.. tu pendapat saya lah.

Ada lagi gambar-gambar semasa kenduri kahwin saya tu. cuma
ini sahaja yang dapat saya pamerkan untuk tatapan kita semua.
Ok lah... sampai disini saja yang dapat saya tulis serba sedikit tentang hari perkahwinan saya.
Sekian Terima kasih.....
Wallahua'lam....

Tiada ulasan: