Pengikut

Bendera Negeri Sabah

Bendera Negeri Sabah

Mengenai Saya

Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Sentiasa Berjuang ke jalan Allah dengan penuh semangat juang yang tinggi

kereta sewa pandu

Khamis, 28 Jun 2007

aku yang sibuk last minit.

asalamualaikum .....
Alhamdulillah pada hari ini saya dapat menaip semula blog saya. Beberapa hari yang lalu saya amat sibuk mengatur persiapan perpindahan isteri saya yang baru sahaja dapat kerja. Beliau sekarang ditugaskan di sebuah institusi pengajian tinggi di Kota Kinabalu Sabah. Beliau bekerja sebagai juruteknik komputer.
ok, saya bukan nak bercerita panjang tentang isteri saya, hanya kebetulan sahaja. Apa yang saya nak bincangkan pada hari ini ialah persiapan saya untuk kursus bina laman web perniagaan. Kursus ini pertama kali diadakan di sandakan pada 30 jun 2007. Semua persiapan dibuat dengan penuh teliti dan semangat.
Saya bersama kawan saya En.Zul bertukus lumus di saat-saat akhir ni kerana pada mulanya kami kekurangan modal, sehinggakan masing-masing menunggu gaji di hujung bulan baru lah kami dapat sediakan bahan-bahan tersebut. En.Zul dengan bahan-bahannya untuk diberi kepada peserta..... saya pulak dengan kereja saya menghubungi semua prospek-prospek yang akan menyertainya...
Semua banner dan poster telah di pasang dan diedarkan kepada orang ramai sejak dari sebulan yang lalu iaitu pada 5 Jun. Seminggu dilancarkan pendaftaran, belum ada respon dari orang ramai... sehinggalah masuk minggu yang ke tiga barulah ada satu dua panggilan bertanyakan tentang kursus ini. ada yang bersms sahaja.. lepas tu diam.... ada yang emailkan lepas tu diam... semua rakan sekerja bertanyakan khabar dah ada peserta ke? hehehehehe, saya hanya tersenyum tersengeh sahaja.
Di minggu yang terakhir ini ramai jugak yang buat panggilan.... tanya tentang ada kosong lagi ka, ada yang call cakap bagus program ni.. tapi tidak dapat ikut atas sebab-sebab tertentu.. .. namun alhamdulillah ada lah 3 hari lagi dengan tarikh bengkel itu ada seorang rakan lama buat pengesahan dia akan ikut bengkel itu. En.zul pun kata ada 3 orang member dia nk ikut jugak bengkel ini... saya rasa bersyukur sebab masih ada yang berminat ikuti bengkel ini...
Namun sepanjang saya buat promosi bengkel ini, lebih 3o 0rang yang menghubungi saya bertanyakan tentang bengkel ini namun alasan mereka tidak dapat ikut serta sebab ada urusan yang lebih penting, tidak ada yang nak jaga anak, ada yang berkuliah pjj, ada yang tanya tapi tidak berminat, ada yang cakap mahal harga yang di tawarkan, Namun semua persoalan dan alasan yang mereka kemukakan, saya jawab dengan tenang dan mereka berpuas hati, malah ada yang mencadangkan agar dibuat lagi pada minggu hadapan, bulan hadapan, buat la selalu dan sebagainya. Alhamdulillah, dengan respon yang saya terima itu akan saya bincang dengan en.Zul dan kami akan terima dan perbaiki pada ,masa- masa akan datang..
Ada jugak 4,5 orang peserta yang sahkan ikuti bengkel ni batalkan disaat-saat akhir.... Apa perasaan anda kalau keadaan ini terjadi kepada anda, ? sebab persiapan saya sudah buat dengan menempah dewan yang boleh diisikan seramai 40 orang. harga sewa dewan 1 hari Rm800 untuk 40 peserta, RM400 untuk 20 peserta. Tempah makan minum untuk setiap peserta di caj Rm10. Bahan -bahan untuk peserta gunakan dan dibawa balik seperti cd bonus, pen, fail dan sebagainya pun disediakan dengan secukupnya...

Tiada ulasan: