Pengikut

Bendera Negeri Sabah

Bendera Negeri Sabah

Mengenai Saya

Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Sentiasa Berjuang ke jalan Allah dengan penuh semangat juang yang tinggi

kereta sewa pandu

Ahad, 7 Februari 2010

salam punya hal daaaaa....


Assalamua'alaikum, 

di ringkas kan cerita lah no, 2,3 haqi lepaih masa dok minum kopi dgn kawan2 di sebuah restoran 786 kuah tarok ataih,, he he he paham2 la no... ana disarankan oleh soqang sahabat selalu2 la dengaq radio IKIM... sb katanya.... ada soqang penceramah bebas yg top la nie katanya dok bagi kuliah awai2 pagi... sb ana dok ceqita kat depa ana dok dgnaq satu cannel tu dj dia dok bt coling hangit kat oqang awam... canel panaih la...he he he..jd kebetolan esoknya tu haqi jumaat... otw ke tmpat qeja...ana pun on la radio buqok dlm qeta ana... ana mula2 on bunyi hangit, ana tukaq la ke cannel IKIM dah teqingat sahabat habaq semalam... lepaih on ja ... keluaq di coqong spika tu "salam jumaat"... ana pun heqan jugak...mcm penah dengan salam yg seumpama nie yg dengaq katanya haram di sebut mcm tu.... klu x silap ana " salam 1 malaysia " kot... betoi ka haram? jd ana pikiaq punya pikiaq , x sama ka "salam jumaat" dgn "salam 1 mesia" tu? ana pun sms lah kt sahabat tu,,,tanya pasai nie la, dia balaih balik, " salam jumaat tu dah lama dah di sebut2 dlm Radio IKIM tu. tp ana x jawab la balik sms tu...ntah tiba2 mlm nie teringat plak....so, ana x nak tanya sahabat ana tu la,,, cuma ana bawak masuk ke blog nie...untuk di bincangkan kemusykilan ana nie, maklum la,,, cetek ilmu agama nie terutama bab hukum hakam nie...
Jd, kepada pengunjung2 blog ana nie... terutama yang ilmuan islam nya tu lbih dari ana, silakan la bagi pandangan, hujah, nas, dan sebagainya tentang hal ini...betoi ka "salam 1 mesia" tu haram? dan kat canel IKIM tu "salam jumaat" x sama ka dgn "salam 1 mesia"??????????...x kira sapa2 la...boleh kita bincang sama2..jgn malu2, segan2 no... klu segan balik bagan, hahahahaha...
takbir....Allahuakbar.

"hamba Allah yang lemah"


2 ulasan:

ijoks2009 berkata...

Yang pasti salam satu Malaysia tak dpt pahala,Tapi kalau ucapan "Assalamua'laikum" yang nabi ajar tu dpt pahala berganda-ganda.

shidi berkata...

btol tu bro ijok... lagi satu salam jumaat tu sama ka mcm salam satu mesia tu?