Pengikut

Bendera Negeri Sabah

Bendera Negeri Sabah

Mengenai Saya

Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Sentiasa Berjuang ke jalan Allah dengan penuh semangat juang yang tinggi

kereta sewa pandu

Ahad, 16 Ogos 2009

new saga (BLM)....setahun jagung.


<--- ini masalah hos untuk kelua ayer aircon, hosnya pendek...jd ayernye menitik ngam2 di atas batang power stereng. bertagar bilang org sabah (karat la tu) teruk aku tengok... dah komplen,,jwapannya?... nda masalah tu bos... tak tembus punya batang tu...kata salah seorang staf eon tu... ya ka?...tp logik nya klu dah lama2, aku rasa berlubang jgak tu sb besi bila dah lama2 berkarah dia akan jd reput ...kan..kan.. bayangkan klu dah batang tu reput?..apa jd dgn keta aku klu time2 aku drive, barang tu bocor dan reput?. x ke bahaye tuuuuu..... brg buatan malaysia kata kan...



<----nie bukti yang paling jelas...nampak x? kata sudinn klu x nampak...ehem2...keh2..main2 je. jd aku tanya staf eon tu..geng...boleh oder baru ke?...dia jawab ..ini brg bos nda pa2 ba tu... cume ko smbung jak os tu kasi panjang.... alamak..itu jwpan dia... aku ingat dia nk oder baru sb ade warenti... punah harapan aku... bukan apa.. takut2 nti x sedar brg tu btol boco... mati aku. heheheeh..walayazubillahi min zaalik...ish ish ish.






. <---- mekanik yang pasang pedal keta aku yg rosak tu.... tp sekarang nie dia tengah dok cek wiring. sb bila dah siap psang pedal tu..keta nie kena setting balik guna komputer... tp x leh ditec..ntah pa sb... mau 3 jam dia cari punca..nda dpat...jgak..last2 dia bt congculasioan sndiri kata nya...dia syak ecu ka icu ka..aku pun x brapa arif bab tu...yg rosak...sb tu komputer tu x leh ditec... jd kena oder baru kata nya... nah... pedal yg aku oder tu pun mau sebulan setengah baru sampai... nie nk kena oder lgi icu/ecu nie pullaouk...mapoh kawe...







<---- nah nie lah rupanya dalam keta aku. mekanik tu kerjakan dalam keta aku, semua nya di buka habis....







<---- nie lah komputer yg aku cakap tu....untuk setting injin balik...reset ka...ntah la...tp x leh jgak. pa leh buat lah.







Jadi sekarang nie keta aku masih lagi x stabil mcm asal... minyak mengkedaghah mcm ayaq terjun niagara...isi RM50++.... 3 hari ja... ulang alik kk-salut...biasanya jalan mcm tu klu isi RM50 ..mau tahan 5 hari ulang alik kk - salut....tau ja la...klu tme2 waktu org balik keja...jln tu..mak ooooi...jem habis.... na..di sini la nampak betol keta ni makan minyak. maklum la keta aku tu auto boleh jln2 lagi mlam2 pi mnum2 di indah permai...

So.... aku pun naik pening dah la nie....x larat dah nk isi minyak..aku cal eon pun..masih belum sampai barang oder tu..dah dua minggu aku rasa. bukan apa....bajet untuk minyak bulan nie jahanam bro....trpaksa top up la... korek sana korek sini.. bikin cover minyak...mana x nya...bajet biasa dah cukup2 untuk sebulan....bila dah jd cam nie.... ish ish ish ish,.... barang buatan mesia kata kan... nk beli yang ber jenama dari luar..he he he he he...belum mampu lagi sekarang nie..

3 ulasan:

BUJANG SUSAH berkata...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..
Sedikit komen..Blog anda berat.. maaf..
Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan.. tengok jgn x tengok.. sila
klik disini. Semoga bermanfaat insyaAllah..Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain(Hadis riwayat Al-Qudhi).

blog anda bagus...!!! Teruskan menulis.. dan semoga sejahtera sentiasa.
selamat menjalankan ibadah puasa.. semoga sentiasa diberi keberkatan.. insyaAllah. wassalam.

Unknown berkata...

Pakai proton ni kena banyak bersabar dan driver mesti perlu kreatif. Bukan apanya kadang2 terpaksa modify sendiri yg simple2 thing laa..kalau nak pi jumpa depa pun banyak masa serta kos boleh tahan juga...
Anyway tahniah anda seorang yg sabar...

Ibnu Rashid berkata...

bujang senang: time ceh banyak2..atas tips yang ko bagi tu..memang ana akui berat bila buka blog nie...dan ana pun buntu jgak nak buat cm na...Alhamdulillah..enta dah bagi tips..ana akan buat sedya mingkin..syukran jazilan Bujang senang...semoga tuan sentiasa di beri kesenanghan dunia akhirat..amin..


Lana bulu: syukran..memang perit sikit la pakai keta 1mesia nie..sabaq kena banyak...walaupun baru..masalah timboi mcm2..tp bergantung pa nasib kita jgak...ada gak kawan pakai..ok ja..setahun dua pun paling2 ada yang rosak yang kecik2 ja.
apa pun TQ..kerna melawat blog saya.