Pengikut

Bendera Negeri Sabah

Bendera Negeri Sabah

Mengenai Saya

Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Sentiasa Berjuang ke jalan Allah dengan penuh semangat juang yang tinggi

kereta sewa pandu

Khamis, 21 Jun 2007

apa pendapat anda?


Kereta adalah salah satu kenderaan yang kebanyakan semua orang miliki. Dari yang bergaji kan majikan sehingga lah bergaji kan diri sendiri. Boleh dikatakan setiap orang yang berduit pasti akan miliki kereta. Cuma perbezaan antara jenis kereta itu lah yang boleh membezakan tahap kemampuan seseorang itu mampu miliki. Dan boleh dikatakan setiap orang bermimpikan kereta mewah seperti di dalam gambar di sebelah ini.
Adakah saya, anda semua mampu miliki kereta seperti ini? Jawapannya terletak di dalam kotak fikiran masing-masing. Kalau kita berminat dengan kereta ini maka kita akan berikhtiar dan berusaha keras untuk milikinya. Namun saya percaya, ramai sudah rakyat malaysia mampu miliki kereta seperti ini... malah lebih baik lagi dari kereta ini pun sudah dimiliki oleh orang kita.
Akan tetapi, saya juga percaya masih ada bahkan masih ramai lagi rakyat malaysia yang langsung tidak mampu untuk miliki sebarang jenis kereta pun. Kenapa jadi begini? adakah mereka ini tidak berkemampuan? atau mereka ini tidak berminat dengan kereta? atau mereka lebih senang dengan kenderaan perkhidmatan awam seperti bas, teksi, kereta sewa, kapal terbang, keretapi dan yang seangkatan dengan nya?... jawapan-jawapan dalam persoalan ini pun terletak dal;am kotak fikiran kita masing-masing. tepuk dada tanya iman....
Cuma pada pendapat saya, dalam keadaan zaman sekarang ini kenderaan terutamanya kereta amat penting sebagai kenderaan yang boleh memudahkan segala urusan kita seharian. Saya tidak nafikan kenderaan awam jugak amat penting kepada kita seperti bas, teksi, kapal terbang, keretapi dan seangkatan dengan nya.... semua ini memainkan peranan masing-masing dalam menjana ekonomi sesebuah negara. alasan saya ialah tidak semua tempat yang kita hendak tujui dapat kita pergi dengan kenderaan kita sendiri...
Contoh nya ..... kita diarahkan oleh majikan kita untuk pergi ke suatu tempat yang jauh untuk menghadiri mesyuarat atau kursus sehingga merentasi lautan, kita terpaksa menaiki kapal terbang atau kenderaan laut seperti bot, feri dan sebagainya. Jadi kenderaan awam seperti ini amat perlu dan sangat - sangat penting kepada kita semua.
Cuma apa yang saya hendak cetus kan disini ialah kenderaan peribadi kita seperti kereta. Bagi saya kereta mewah contohmya menjadi satu impian bagi setiap orang untuk milikinya. BMW?, MERCEDES?, apa pilihan saya? anda? kita? tepuk dada tanya selera... tanya kemampuan kita.. tanya pendapatan kita harian, bulanan, tahunan. Adakah kita mampu miliki kereta berjenama seperti ini?
Apa pendapat anda?.....

Tiada ulasan: