Pengikut

Bendera Negeri Sabah

Bendera Negeri Sabah

Mengenai Saya

Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Sentiasa Berjuang ke jalan Allah dengan penuh semangat juang yang tinggi

kereta sewa pandu

Isnin, 18 Jun 2007

Saya yang baru belajar

Dunia internet pada zaman sekarang amat kuat pengaruhnya.. sehinggakan ia boleh menggugat sesebuah kerajaan jika ia tidak di kawal dengan baik. Saya sendiri baru nk berjinak-jinak dengan dunia internet ini. walaupun ia dah lama berkembang pesat mngikut arus zaman. Setelah di kaji dan di teliti, dunia internet ini terutama di Malaysia sudah menjadi perkara biasa bagi orang ramai. Saya amat terasa malu apabila ramai rakan2 saya bercerita tentang internet, terutama perniagaan2 yang berlambak2 dalam internet. Sebabnya saya tidak pun berasa internet ini amat penting sebelum ini. Kuasa yang ada pada internet amat berkesan dalam menyampaikan sebarang mesej atau promosi2 barang yang hendak kita jual..

Kita bebas melakukan apa saja yang kita hendak di dalam internet ini. Sejak di perkenalkan oleh sahabat saya yang agak pakar la dalam bidang ini, saya semakin berminat dengan dunia internet ini. Saya mula belajar dengan beliau sedikit demi sedikit, namun sahabat saya ini seorang yang tegas kalau bercerita tentang dunia internet ini, beliau amat teliti dalam setiap apa yang hendak diperkatakan tentangnya.

Walaupun saya baru mengenali dunia internet ini, namun minat itu semakin menebal untuk lebih mendalami ilmu tentang internet ini. Saya bercita2 untuk menjadi seorang pakar internet seperti orang lain. Ramai anak2 Malaysia yang saya dapati menceburi dalam bidang internet ini. Mereka boleh menjadikan internet ini tempat mencari rezeki, malah lebih lumayan pendapatan mereka dari orang yang hanya makan gaji seperti saya.


Saya amat bangga dengan anak2 Malaysia yang berani menceburi dalam bidang alam cyber ini dan boleh bersaing di persada antarabangsa. Saya rasakan masih ada masa lagi untuk saya menjadi seperti mereka semua, walaupun dengan masa yang terhad. Saya akan belajar dengan bersungguh2 terutamanya membuat laman web, blog dan sebagainya.

Untuk pengetahuan saudara2 semua, saya dapati ramai orang di negara kita terutamanya yang mampu meraih keuntungan yang sangat lumayan dalam memperkenalkan produk2 mereka di dalam internet ini. Mereka bebas pergi kemana2 dengan masa yang terluang sebab mereka mempunyai masa yang amat banyak.... saya akan jadi seperti mereka yang berjaya dalam alamcyber ini....
bersambung.....

Tiada ulasan: