Pengikut

Bendera Negeri Sabah

Bendera Negeri Sabah

Mengenai Saya

Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Sentiasa Berjuang ke jalan Allah dengan penuh semangat juang yang tinggi

kereta sewa pandu

Selasa, 19 Jun 2007

apa yang aku dapat hari niee?

Sambungan dari episod yang lalu....
apa yang aku dapat hari ini? jawapannya ......

Aku dapat ilmu seterusnya mengenai cara membuat blog sendiri... sebenarnya aku dapat seorang guru yang sememang nya sahabat qorib aku sendiri... beliau adalah ....dot dot dot...mamat nie seorang yang boleh dikatakan pakar la dalam bidang internet nie.. aku dah tau ...lama daaaaah.. cuma aku tak ambik kesempatan kat dia ni... cuma aku respek dia ni 1 saja.. kalau dia nak ajar bab-bab internet ini serius.. aku belajar dengan dia sikit demi sikit.. untuk pangetahuan sedara, tuan, makcik pakcik, adik abg kakak...member aku ni selalu tinggal serumah dengan aku setiap kali isteri dia uotstation.

Pertama sekali aku belajar buat blog. satu persatu aku tanya dia, dari hari pertama dulu,, aku cuba buat blog ni kira-kira pada tahun 2006, dua tiga blog aku cuba buat,,, satu pun x jadi, walaupun dia ajar aku.. berkali-kali... sampai kan dia naik angin bila benda yang sama aku tanya... lembab sikit aku ni,, he he he ...(lambat pikup) ... Tau apa dia kata kat aku...? hang ni ..soalan bodoh pun tanya aku.. he he he he.. aku sendiri pun terasa kebodohan aku setiap kali aku di marah nya... he he he ....

Banyak contoh-contoh blog yang membe aku bagi sebagai panduan aku,, tapi,, almaklumlah,,,, benda ni kalau awal-awal kita tak ambil berat memang jadi susah bila kita nak buatnya... yang aku lebih terkejut lagi semua blog-blog yang dia bagi tu adalah hasil anak-anak malaysia. Memang aku puji la... rupa-rupa nya ramai anak malaysia kita ni pakar buat blog dan laman web... namun aku terus kan jgak membuat blog aku sendiri... aku nak jadi seperti mereka yang berjaya dalam dunia internet nie...


aku di marah sehingga di ketok kepala aku beberapa kali.. sebab nya?... he he macam biasa la... soalan yang sama macam tahun lalu pun aku tanya dia lagi...ntah kenapa lah aku ni susah sangat nak ingat benda-benda yang sepatutnya tak payah di tanya..
Namun aku tidak putus asa.. aku tak malu... aku tanya jugak.. apa nak dimalukan ... betol tak?

ok... sehingga hari nie aku cuba menulis lagi dalam blog aku.. dan aku masih berguru dengan membe aku nie .. kerana dia dan aku ketika ini berbujangan,,, isteri dia sambung belajar di sebuah ipta... dan isteri aku dapat kerja yang jauh beratus batu dengan aku.. setiap malam aku belajar dengan dia..kadang-kadang sehingga masuk waktu subuh... terpaksa.. berhenti dulu... sembahyang subuh.... kira awal la tu subuh kami dua ni... lepas subuh aku sambung lagi buat mana yang kurang aku perbetulkan... kira edit la ni... membe aku nie lepas subuh terus ..... zzzzzzzzzzz.... he he he...

Hampir setiap malam lebih kurang 2 hingga 3 jag air masak(kosong) kami kerjakan... dia dengan web dan blog nya... aku dengan blog aku yang tak siap-siap... ada saja yang dia komen.... tak kena la... itu la ... ini la....kadang-kadang sampaikan aku sendiri pun naik boring, marah pada diri sendiri... kenapa la aku nie,,, susah sangat nak ingat benda-benda yang dia bagitau ... tapi aku cuba buat jugak... walaupun dia tak layan aku... ha ha ha ha.. padam muka...
Itu lah nama nya belajar kan .. saudara-saudara.... sedar-sedar hari pun dah cerah....
aku pun berhenti menaip.....

bersambung lagi di episod akan datang...


Tiada ulasan: