Pengikut

Bendera Negeri Sabah

Bendera Negeri Sabah

Mengenai Saya

Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Sentiasa Berjuang ke jalan Allah dengan penuh semangat juang yang tinggi

kereta sewa pandu

Khamis, 20 Mac 2008

Seloka Oghang kalah


Memang aku buang undi
cuma untuk kalahkan kerusi
tapi sebaliknya telah terjadi
aku hilang sebuah negeri.

Bukan aku seorang saja
tanpa cakap tanpa bicara
rupanya rakyat seluruh negara
satu tujuan dan satu minda.

Rakyat lahir apa terpendam
tapi pemimpin buat tak faham
rakyat tegur terus dihentam
baik dari luar atau pun dalam.

Katanya mahu suara rakyat
di kertas undi diberi mandat
cukup signal serta isyarat
ramai pemimpin disuruh rehat.

Tiba-tiba dengan sekelip mata
di negeriku tinggal dua
di seberang jambatan habis kuasa
pulau pelancongan yang kaya raya.

Selepas angkat sumpah dimansuh DEB
merayu mengemislah anak negeri
supaya tidak dianak tiri
Pun pemimpin tak sedar lagi.

Bila lawan dapat mandat besar
tak guna lagi kita dok bertengkar
dah sampai tanda supaya beredar
sebelum bubur jadi nasi kandar.

Tiada ulasan: