Pengikut

Bendera Negeri Sabah

Bendera Negeri Sabah

Mengenai Saya

Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Sentiasa Berjuang ke jalan Allah dengan penuh semangat juang yang tinggi

kereta sewa pandu

Selasa, 2 Mac 2010

celakalah manusia itu jika.....نعوذ بالله من ذالك



بسم الله الرحمن الرحيم

Salam,


Seawal pagi tadi , tengah dok syoq2 dangaq radio dalam kereta dalam kelajuan 60km/jam, higway sepanggar indah permai, tiba2 aku nampak dari jauh seorang kanak2 sedang meniarap di atas jalan raya sambil menangis di sebelah arah bertentangan, ngam2 aku limpas sana , betul2 la rupa2 nya kanak2 perempuan tertiarap di atas jalan raya... dan.... aku nampak jugak seseorang terbaring berhampiran sebuah motorsikal.... aku zooooom...alamak..aku terlajak geng...aku slowkan kenderaan, aku undur balik ....keta aku hentikan..aku menyeberang jalan tu.... cuba anda bayangkan...........!!!!!!!!!!!!!....seorang bapa terbaring tanpa boleh bergerak dengan luka yg parah sambil dilihat oleh anaknya sambil menangis.......aduh....sadis2...menusuk kalbu... sampai ja aku di tempat kejadian, orang ramai sudah mula berhenti untuk memberikan pertolongan...aku lihat hanya ada sebuah motorsikal sahaja..kenderaan lain macam tak dak...dengar dari percakapan penuntun2 .... nie musti langgar lari...haram jadah mana dok langgaq oqang lepaih tu laqi pulak ...terdetik hati aku..ada yang cakap...mungkin langgar anjing.....aku cari2 jugak kot2 ada anjing di sekitar tu, x nampak pun...sb mengikut firasat aku, cara kejadian ini berlaku,, busuk2 pun mati anjing tu... hu hu hu hu... seorang dari mereka mengangkat kanak2 tersebut yg masih teqiyak (menangis la tu)...si bapak masih terbaring di tepi jalan...aku cuba memanggil si bapak itu, namun tak dak respon, aku tahu beliau sedang menahan kesakitan yang amat sangat...aku pergi ke tempat anaknya , aku tengok satu logo di tudungnya ada tertulis sk. pengkalan tentera... sah...budak nie sekolah di sana. aku pusing ke arah bapaknya...aku tengok satu tulisan di seluarnya .....penyelamat....aku cuba tanya si ayah lagi,,,, abang nie navy ka?...ada respon..beliau mengangok2kan kepala...aku mula sedih bila dengar si anak makin kuat tangisan nya...aku lihat ada 2,3 orang berpakaian lengkap Navy....mereka sedang menghungi seseorang...aku cuba bertanya si anak tadi ayah ada henpon tak? tanpa jawapan anak itu mengeluarkan henpon dari bag ayahnya...katanya nak call mama....tapi tiada jawapan...aku sendiri cuba call ibu tersebut ...dapat, tapi tak da jawapan...selang beberapa minit...datang satu Van Navy...mungkin dari panggilan tadi....lalu orang ramai cuba menolong mengangkat si ayah td...aku pulak memapah si anak masuk ke dalam van tersebut...(hero la kunun.kui kui kui...) beberapa minit lepas van tersebut bergerak, orang ramai beransur2 pergi membawa diri...sempat jugak aku snap beberapa keping gambar untuk tatapan pengunjung blog aku....Innalillahi wainna ilaihi roojiuuun..... pengalaman ngeri aku di awal pagi hari ini.



Tiada ulasan: